«Οταν ο κινηματογράφος δεν είναι ντοκουμέντο, είναι όνειρο» είχε πει κάποτε ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν. «Ο Αντρέι Ταρκόφσκι είναι ο μεγαλύτερος όλων διότι κινείται με άνεση στον χώρο και τον χρόνο χωρίς ποτέ να εξηγεί. Είναι ένας μάντης που σκηνοθετεί τις οπτασίες του με το πιο βαρύ αλλά και πιο πρόθυμο μέσο. Τον κινηματογράφο».
Σπανίως η ποίηση βρίσκει κοινά σημεία με την κινηματογραφική εικόνα, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις η έννοια της ποίησης χρησιμοποιείται εύκολα, πρόχειρα σε ό,τι αφορά τον κινηματογράφο.