Με την προϋπόθεση ότι το βραβευμένο με τη Χρυσή Αρκτο στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου ντοκιμαντέρ «Δαχομέη» (Dahomey, Γαλλία / Σενεγάλη, 2024) της Μάτι Ντιοπ πραγματεύεται τον επαναπατρισμό βασιλικών θησαυρών της Δαχομέης από το Παρίσι πίσω στον φυσικό τους χώρο (στην πόλη Κοτονού του σημερινού Μπενίν), η σύνδεση του όλου θέματος με την ελληνική πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Γιατί στη θέση των θησαυρών της Δαχομέης θα μπορούσαν κάλλιστα να βρίσκονται τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, «φυλακισμένα», όπως όλοι γνωρίζουμε,