Στη δεκαετία του 1930, συγκεκριμένες εκδόσεις τέχνης συνδέθηκαν με την καλλιτεχνική πρωτοπορία και αποτέλεσαν τους φορείς μιας νέας δυναμικής. Εντυπα όπως τα «Cahiers d ‘art» (1926-1965) του Κριστιάν Ζερβός, το σουρεαλιστικό «Minotaure» (1933-1939) του Tériade (Στρατή Ελευθεριάδη) και το υπό τον Ζορζ Μπατάιγ «Documents» (1929-1930) αναδιαμόρφωσαν τα όρια των επιστημονικών πεδίων. Μεταξύ των συνεργατών και των συντελεστών αυτών των περιοδικών ήταν οι Ζορζ-Ανρί και Τερέζ Ριβιέρ, Αντρέ Μπρετόν, Μισέλ Λιρίς, Χοάν Μιρό, Πάμπλο Πικάσο, Μπρασάι, Κλοντ Καέν, Ζορζ Μπατάιγ,