And the Oscar goes to…
Oscar Πρωτοεμφανιζόμενου στον Κώστα Χαμπιαούρη για την ταινία Armageddon.
Το όνομα του πρωτοεμφανιζόμενου στην πολιτική Κώστα Χαμπιαούρη το ακούσαμε – πρώτη φορά – στις αρχές του 2018. Ένα σύντομο γκουγκλάρισμα τον έδειχνε σε φωτογραφία να είναι Υπεύθυνος του Εκλογικού Κέντρου που λίγες μέρες πριν ψήφισε ο Νίκος Αναστασιάδης. Τυχαία βεβαίως-βεβαίως.
Αυτό που δεν φανταζόμασταν ποτέ ήταν ότι λίγους μήνες μετά, σαν άλλο Αρμαγεδδών, θα τορπίλιζε την παιδεία του τόπου προκαλώντας μια από τις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών.
Αυτό, ήταν μέχρι σήμερα και η μεγαλύτερη του επιτυχία.
Oscar Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου αλλά και καλύτερης φωτογραφίας στην Κλέλια Βασιλείου για την ταινία The Ransom.
Μετά από ώρες αγωνίας, κι αφού όλοι περιμέναμε με κομμένη την ανάσα να βρεθούν οι δύο μαθητές που είχαν απαχθεί από το σχολείο τους, η κυρία Βασιλείου το πανηγύρισε δεόντως στο τέλος με τους Χαμπιαούρη, Ιωνά και Αρχηγό Αστυνομίας, σε μια φωτογραφία που ξεχείλιζε ευτυχία κα φωτογένεια.
Η δραματική της απάντηση μετά από τις αντιδράσεις…
«Για την επίμαχη φωτογραφία αναλαμβάνω όλη την ευθύνη. Συγγνώμη που είμαστε άνθρωποι, συγγνώμη που συγκινηθήκαμε ΠΟΛΥ με τα νέα όπως όλη η Κύπρος. Συγγνώμη που δείξαμε ότι το χαρήκαμε. Αυθορμητισμός ήταν μιας μέρας γεμάτης έντασης κ αγωνίας. Αυθορμητισμός. Ανθρώπινος. Ήταν.»
…καταγράφηκε στα πρακτικά ως το πιο σημαντικό statement που έκαμε από ανάληψης των καθηκόντων της. Statement. Ήταν.
Oscar Δεύτερου Ανδρικού Ρόλου στον Ευθύμιο Δίπλαρο για την ταινία Niko Bravo.
Ο νεαρός πολιτικός (;) δεν θα μπορούσε να λείπει και από τη φετινή απονομή των Oscar αφού φροντίζει κάθε χρόνο να μας προσφέρει μεγάλες και αξέχαστες καλλιτεχνικές στιγμές. Από το γάλα τριαντάφυλλο, στη φλαούνα μέχρι τα αγρινά που πηδιούνται ασύστολα, πρωταγωνιστεί σε κάθε απονομή.
Η φράση όμως…
«Μπράβο στην Προεδρία της Δημοκρατίας γιατί εξ’ αφορμής αυτού του προβλήματος και του λάθους που έγινε, επιτέλους θα ρυθμίσουμε και αυτό το ζήτημα»
…μετά την αποφυλάκιση με Προεδρική (!!!) χάρη, παιδεραστή, του χαρίζει επάξια το Oscar αλλά και μια περίοπτη θέση στο λεξικό διπλά στη λέξη: γλείψιμο.
Πριν καλά-καλά μπει το 2019, το Προφορικό Έγγραφο, τον καθιστά και φαβορί για τα επόμενα Oscar. Ρε συ Ευθύμιε, επίτηδες το κάνεις;
Oscar Πρωτότυπου Σεναρίου στο Χάρη Γεωργιάδη για την ταινία Harry and his friends.
Από το Συνεργατισμό κρατήσαμε ως κράτος και φορολογούμενοι τη σάρα, τη μάρα και το κακό συναπάντημα. Η Ελληνική, πήρε το καλό κομμάτι, τις καταθέσεις, μερικά μύρια και εγγυήσεις για το απώτερο μέλλον.
Αν έχει πάντως Πανεπιστήμιο με χρηματοοικονομικές σπουδές, το οποίο να σέβεται τον εαυτό του, τότε το deal της αγοραπωλησίας στην οποία προέβη ο βιρτουόζος της οικονομίας, έχοντας ως πρώτα βιολιά στις δύο τράπεζες δύο δικούς τους ανθρώπους, θα πρέπει να αποτελεί κύριο μάθημα.
Ένα deal το οποίο κάνει το The Italian Job να φαντάζει καρτούν με την Πέπα το Γουρουνάκι.
Oscar Πρώτου Γυναικείου Ρόλου στην Ελένη Σταύρου-Σύρου για την ταινία The Grivas Return.
H έχοντας μέσα της τις κολώνες του Παρθενώνα και το Σταυρό του Κυρίου, σπουδαγμένη τα απρόσιτα, βουλευτής του ΔΗΣΥ που δίνει εφόδια και ανοίγει λεωφόρους για την κορυφή, σε μια στιγμή συγκίνησης (όπως η ίδια ομολόγησε εκ των υστέρων) και πάθους στο μνημόσυνο του Χίτη συνεργάτη των Ναζί, έγραψε κάτω από φωτογραφία με τον εοκαβητατζή πατέρα της και φόντο το Γρίβα…
«Δεν είναι σάρκα ο ΔΙΓΕΝΗΣ για να τον φάει το χώμα, είναι ιδέα Υψηλή! Αθάνατος!!!!! Ελλάδα – Κύπρος – Ένωσις! Η Κύπρος είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ – Η Μακεδονία είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ»
…επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά, ότι πιο πολλά φρούτα βρίσκεις στα ράφια της Πινδάρου παρά στη λαϊκή αγορά του ΟΧΙ.
Oscar Πρώτου Ανδρικού Ρόλου στον Αβέρωφ Νεοφύτου για την ταινία The School Bus.
Ακούγοντας τον κύριο Νεοφύτου να περιγράφει, ωσάν να μην κυβερνά 6 χρόνια, στη δημοσιογράφο Γωγώ Αλεξανδρινού το όραμα του για το ιδανικό σχολείο της Κύπρου, με τα σχολικά λεωφορεία, την τεχνολογία και τον ελεύθερο χρόνο, πίστεψα προς στιγμή ότι είμαι Φινλανδός.
Επανήλθα όμως απότομα στην πραγματικότητα όταν διαπίστωσα κοιτάζοντας στον καθρέφτη πως εξακολουθώ να είμαι μελαχρινός στα ένα κι εβδομήντα.
Πάντως, η δραματική στιγμή της περιγραφής της σκηνής όπου τα παιδάκια παίζουν αμέριμνα με τους γονείς τους έκανε και τις πέτρες να ραγίσουν, κάνοντας τη σκηνή του Τιτανικού που ο Ντι Κάπριο βρίσκεται στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού με την Κέιτ Γουίνσλετ , να μοιάζει με σκηνή κωμωδίας από τους Friends.
Last but not least.
Νικητής στην κατηγορία Oscar Καλύτερης Σκηνοθεσίας, ο Νίκος Αναστασιάδης για την ταινία The Lost Framework.
Τώρα τι να σχολιάσει κανείς; Την κωλυσιεργία; Την έλλειψη σοβαρότητας; Τα ρελιζίκια; Το ότι θυμούνται, χαίρονται; Το στρωμένο με διαβατήρια, δρόμο προς τη διχοτόμηση; Ή για το ότι μετέτρεψε το Κυπριακό σε κυνήγι χαμένων πρακτικών;
Στο μόνο πάντως που δεν φόρτωσε ακόμα ευθύνη για την απώλεια του εγγράφου είναι στον Φριντ, το συμπαθές τετράποδο που διαδέχτηκε στο Προεδρικό τον αείμνηστο Λίο.
Θα έρθει όμως σύντομα κι η σειρά του.
Υστερόγραφο.
Το τελευταίο βραβείο, αλλάζει κατηγορία. Κι από Oscar γίνεται Χρυσό Βατόμουρο. Κι αυτό καθαρά για λόγους γαστρονομίας.
Χρυσό λοιπόν Βατόμουρο, στον Γιώργο Λακκοτρύπη για την μεγάλη επιτυχία της ταινίας The Halloumi Crown.
Με την μια επιτυχία της κυβέρνησης να διαδέχεται την άλλη, η Τερέζα φεύγοντας από την Ευρώπη, θα πάρει μαζί της και το χαλούμι, ενώ εικάζω ότι στον τρίτο κύκλο της γνωστής σειράς στο Netflix, θα δούμε την Ελίζαμπεθ να διπλώνει χαλούμια στην εξοχική της κατοικία στο Σάντριγκχαμ Πάλας, για να συνοδεύει το απογευματινό της τσάι.
Στην υγεία μας.
Γράφει: Λεόντιος Φιλοθέου
Follow: @leontios_